لیست سریالهای ایرانی

لیست سریال های ایرانی

لیست سریالهای ایرانی

لیست سریال های ایرانی

مشخصات بلاگ

دوستان شما میتوانید لیست تمامی سریال های ایرانی را در اینجا پیدا کنید

بایگانی

مجموعه تلویزیونی ایران در دهه 1950 امروز مخاطبان بزرگی را با مداحان در سیاست جلب می کند

شهرزاد با نمایشی از ایران تحت سلطه استبداد اواخر شاه ، یک درام آنلاین مستقل با موازی در وقایع جاری

سعید کمالی دهقان
سعید کمالی دهقان خبرنگار ایران

 
صحنه ای از شهرزاد ، مجموعه تلویزیونی ایران
 صحنه ای از شهرزاد. این سریال در کشوری که سریال های آنلاین مستقل در حال عزیمت جدید هستند ، بینندگان را به نمایشگرهای خود می چسباند. عکس: امیرحسین شجاعی
قدم های پایانی روی تخته سنگهای سنگی طنین انداز می شود ، کلوپ های اسنوکر باز هستند ، زن و مرد با هم میهمانی می کنند ، کاباره ها پر است ، جریان الکل ، جیپ ها شیک هستند ، تئاتر ملی اوتلو را نشان می دهد و در سینماهای کوچک در امتداد لاله زار - شانزده الیزه قدیمی تهران ، کازابلانکا در حال نشان دادن است.

این سبک ایران 1950 است ، که در مجموعه تلویزیونی آنلاین شهرزاد ، دوباره زنده شد و گرانترین تولید در نوع خود در کشور است. هفته ای یک بار ، هنگامی که قسمت جدیدی منتشر می شود ، این نمایش تمام ملت را به پرده های خود می چسباند.


ایران نماینده مجلس زن را به دلیل "تکان دادن دست با یک مرد غیرمرتبط"
 بیشتر بخوانید
نتفلیکس ممکن است هنوز به خانوارهای ایرانی نفوذ نکرده باشد ، اما سبک فیلمبرداری آن است. شهرزاد در کشوری که سریال های آنلاین مستقل ، که بصورت خصوصی تولید می شود ، به طور فزاینده ای رواج می یابد ، در حالی که مردم برای جایگزین های آنلاین یا کانال های ماهواره ای غیرقانونی ، پشت تلویزیون خود را محکم کنترل می کنند.

مانند اکثر فیلمهای ساخته شده در ایران ، شهرزاد قبلاً توسط سانسورها تأیید شده است - هر صحنه ، هر گفتگو و لباس با دقت مورد بررسی قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که از هنجارها پیروی می کند. نتیجه ، سریالی است که یک خط خوب را پشت سر می گذارد ، حتی حتی در مواقعی که معمولاً غیرقابل تغییر است ، مانند زنان آواز خواندن.


شهرزاد

 در درام تلویزیونی ، شهرزاد مجبور است بر خلاف خواسته های خود ازدواج کند. عکس: امیرحسین شجاعی
و از تصویری از ایران تحت حاکمیت استبدادگرای فقید شاه ، درامی بیرون می آید که موازی های بسیاری را به سیاست امروز در کشور می کشاند.

تبلیغات
به کارگردانی حسن فتحی و به نویسندگی مشترک با نمایش نامه نویس و استاد دانشگاه نغمه ثمینی ، شهرزاد داستان عشقی است که بر اثر وقایع پس از کودتای 1953 که سرنگون نخست وزیر منتخب دموکراتیک ، محمد مصدق شد ، شکسته شد.

این کودتا که توسط CIA و اطلاعات انگلیس برای محافظت از منافع نفتی غرب طراحی شده است ، حکومت شاه را تا انقلاب اسلامی 1979 تثبیت کرد. این یک لحظه تعیین کننده در تاریخ مدرن ایران بود که بازتاب های آن هنوز هم امروز احساس می شود.

شهرزاد ، دانشجوی پزشکی و فرهاد ، روزنامه نگار ، غالباً در کافه نادری ، قطب روشنفکران این شهر ، ملاقات می کنند. فرهاد ، حامی سرسخت مصدق ، پس از بسته شدن نیروهای امنیتی شاه ، روزنامه خود را به زندان می برد. در همین حال شهرزاد مجبور می شود بر خلاف خواسته های خود ازدواج کند و به همسر دوم داماد بوزورگ آغا ، شخصیت بسیار مؤثر پدرخوانده ای که نزدیک شاه است ، تبدیل شود. اما ازدواج اجباری جفت را از هم جدا نمی کند.

شهرزاد

 این سریال سرکشی را که به دست نیروهای شاه اتفاق افتاد ، به تصویر می کشد. عکس: امیرحسین شجاعی /
این سریال سرکوبی را که به دست نیروهای شاه رخ داده است به تصویر می کشد ، با این که روزنامه نگاران و روشنفکران احضار ، مرعوب یا زندانی خودسرانه هستند و مجوزهای روزنامه ابطال می شود. این صحنه ها با توجه به سرکوب های اخیر علیه روزنامه نگاران و فعالان ، بویژه پس از ناآرامی های پس از انتخابات سال 2009 ، در ایران امروز وتر می شود.

تبلیغات
به نقل از پرویز جاهد ، منتقد فیلم ، همه منابع تاریخی در شهرزاد دقیق نیستند ، اما "داستان پردازی خوب باعث شده است که این یک ملودرام جذاب و موفق در پس زمینه یک قسمت مهم در تاریخ مدرن ایران باشد".

وی گفت: "چیزهایی وجود دارد که از تولید تلویزیون دولتی غافل هستند ، مانند نمایش سازهای موسیقی یا آواز خواندن زنان ، اما شما آنها را در شهرزاد خواهید دید." "این سریال ها ساخته شده در خارج از تلویزیون تلویزیون دولتی و تولید خصوصی پدیده جدید است."

شهرزاد نه تنها به نقد سیاست گذشته ایران می پردازد ، بلکه باورهای و هنجارهای نادرست و غیرقانونی را که با این وجود هنوز در زندگی ایران وجود دارند ، ظریف جلوه می دهد. جالب توجه این واقعیت است که برخی از شخصیت های آن ، مانند بزورگ آقا ، که با شاه متحد است ، به روشی نامشخص و منفی به تصویر کشیده نمی شوند.

شهرزاد

 صحنه هایی که سازهای موسیقی را شامل می شوند ، معمولاً از تولیدات تلویزیون دولتی غایب هستند. عکس: امیرحسین شجاعی /
"در گذشته ، شما نمی توانید به چنین شخصیت هایی نزدیک شوید ، اما شخصیت هایی مانند" بوزورگ آقا "گاهی اوقات همدلی را برانگیخته اند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی